Panaszkezelési eljárás

Jótállási időszak

A vevő számára a jótállási idő 24 hónap, kivéve, ha ennél hosszabb időtartamot határoznak meg. A 24 hónapot meghaladó jótállás és annak feltételei a jótállási jegyen szerepelnek. Ha a termék, annak csomagolása vagy a használati utasítás meghatározott jogszabályoknak megfelelő használati időt jelöl meg, a jótállási idő ennek lejártával jár le. Kozmetikai termékek esetében a minimális minőségmegőrzési időt a „Legjobb fogyaszthatósági idő:…” felirattal kell feltüntetni. A jótállási idő a szállított áru vevő általi átvételekor kezdődik. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a termék garanciális javítás alatt áll. Abban az esetben, ha a reklamált terméket a jótállási időn belül új termékkel cserélik ki, az eredeti jótállási idő meghosszabbodik az elismert reklamáció feldolgozásának idejével.

Garanciakártya

Az Eladó a jótállást írásban biztosítja. Amennyiben a termék jellege megengedi, elegendő a jótállási jegy helyett a vevő részére egy olyan vásárlási bizonylatot kiállítani, amely tartalmazza azokat az adatokat, amelyeket a jótállási jegynek tartalmaznia kell. Amennyiben a törvényes jótállásnál hosszabb jótállást nyújtanak, az eladó a jótállási jegyben meghatározza a jótállás meghosszabbításának feltételeit és mértékét. A jótállási jegyen fel kell tüntetni az eladó családi és utónevét, nevét vagy cégnevét, a nyilvántartási számot, jogi személy esetén a székhelyet, természetes személy esetén a lakóhelyet.

Ellentmondás az adásvételi szerződéssel

Abban az esetben, ha a tétel a Vevő általi átvételkor nem felel meg az adásvételi szerződésnek (a továbbiakban: az adásvételi szerződéssel való ütközés), a Vevő jogosult arra, hogy az Eladó a Vevő kérésének megfelelően ingyenesen és indokolatlan késedelem nélkül helyreállítsa a tétel adásvételi szerződésnek megfelelő állapotát, akár a tétel kicserélésével, akár javításával. Ha ez az eljárás nem lehetséges, a vevő követelhet ésszerű árengedményt a tétel árából, vagy elállhat a szerződéstől. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a vevő a dolog átvétele előtt tudott az adásvételi szerződésnek való meg nem felelésről, vagy az adásvételi szerződésnek való meg nem felelést okozta. Az adásvételi szerződéssel való ellentétet, amely az áru átvételétől számított hat hónapon belül válik nyilvánvalóvá, úgy kell tekinteni, hogy az áru átvételekor állt fenn, kivéve, ha az áru jellege ennek ellentmond, vagy az ellenkezőjét bizonyítják.

Az adásvételi szerződésnek való megfelelés különösen azt jelenti, hogy az eladott dolog hibátlan, a szerződésben előírt, az eladó vagy a gyártó által leírt vagy a reklámjuk alapján elvárt, vagy adott esetben az ilyen jellegű dologra szokásos minőséggel és teljesítménnyel rendelkezik, megfelel a jogszabályi követelményeknek, és megfelel annak a célnak, amelyre az eladó szerint a dolgot használni kell, vagy amelyre a dolgot általában használják.

A szállítmányok ellenőrzése

A küldemény átvételekor a fogyasztónak ajánlott ellenőrizni a küldemény állapotát. Ha a termék csomagolásának mechanikai sérülését vagy a szállítmány hiányosságát az átvételkor észleli, a fogyasztónak azt tanácsoljuk, hogy a fuvarozó jelenlétében jegyezze fel a szállítmány sérülését a fuvarokmányokon, és ezt a tényt a fuvarozóval is igazoltassa, vagy ne vegye át az árut. Ez nagymértékben leegyszerűsíti és felgyorsítja az ügyintézést a fogyasztó számára. Ez természetesen nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy panaszt tegyen az eladóval szemben.

Reklamáció benyújtása

Minden körülmények között igyekszünk a fogyasztó igényeit kielégíteni. Ha a fogyasztó a jótállási idő alatt hibát fedez fel a megvásárolt áruban, joga van reklamációt benyújtani. Kérjük, küldje el a reklamált árut (lehetőség szerint a szállítólevél másolatával, a jótállási jegyet és adott esetben egy kísérőlevelet a hiba rövid leírásával) a címünkre. A reklamációval kapcsolatos címünk a következő: Annabis, s.r.o., Šlechtitelů 21, 779 00 Olomouc.

Természetesen lehetőség van arra is, hogy a vállalat székhelyén személyesen tegyen bejelentést. Az Eladó köteles a fogyasztónak írásbeli visszaigazolást adni arról, hogy a fogyasztó mikor élt a jogával, mi a reklamáció tartalma, és a reklamáció kezelésének milyen módját kéri a fogyasztó; valamint visszaigazolást a reklamáció kezelésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás igazolása és a javítás időtartama, vagy a reklamáció elutasításának írásbeli indoklása. A fogyasztót e-mailben értesítik a reklamált áru átvételéről.

Panaszkezelés

A panaszokat a reklamációt követő 30 napon belül feldolgozzák. Ha a reklamációt ezen időszakon belül nem rendezik, a fogyasztónak joga van ugyanannak a terméknek a kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra. A fogyasztó választhat a csere és az elállás között. Ha a reklamáció jogos, a fogyasztó-vásárló jogosult a reklamációval kapcsolatban felmerült szükséges költségek (különösen a reklamált áru hozzánk történő szállításának költségei) megtérítésére.

Célunk, hogy a reklamációt a vevő megelégedésére rendezzük. További kérdéseivel forduljon hozzánk a info@annabisnatura.com e-mail címen.

Érvényes 2024. január 1-jétől